Sport-X

Lekker bewegen

Een strakke pass geven, de ultieme koprol maken of snel schakelen tussen aanval en verdediging; het zijn niet alleen momenten die kinderen voldoening (en zelfvertrouwen) geven, maar al doende ontwikkelen zij ook hun motoriek en leren zij vaardigheden als samenwerken en flexibel zijn.

Tik-, zang- en dansspelletjes
Het onderstreept het nut van bewegingsonderwijs. Al bij de kleuters besteden we daar veel aandacht aan. We gaan regelmatig met de kleintjes naar buiten. Daarnaast zijn de tik-, zang- en dansspelletjes in de gymzaal niet van de lucht! De groepen 3 tot en met 8 krijgen tweemaal per week gymnastiekles van een vakleerkracht bewegingsonderwijs.

Hiervoor werken we samen met Alkmaar Sport. We gebruiken hun SportX-programma, waarbij vakleerkrachten niet alleen de gewone gymlessen verzorgen, maar ook na schooltijd allerlei sportactiviteiten voor onze leerlingen organiseren.

We hebben een eigen gymzaal en veel buitenruimte, inclusief groot grasveld, speelbos en zandbak. Het is altijd een mooi gezicht, wanneer zoveel kinderen lekker actief bezig zijn, tijdens de pauze, de gymlessen en na schooltijd.