Typecursus

Een voorsprong met tien vingers

We leven in een digitale tijd. Natuurlijk schrijven we nog altijd op papier, maar we gebruiken ook steeds meer de pc en laptop. Mensen, jong en oud, die goed kunnen typen hebben een voorsprong.

Typen als gamen

Bij de Nicolaas Beets kunnen leerlingen van groep 6, 7 en 8 leren om hun handen vloeiend over de toetsen te laten gaan: blind en met tien vingers. Dompvloet Opleidingen uit Alkmaar verzorgt een typecursus van veertien klassikale lessen op basis van het online programma TypeWorld, waarbij typen bijna ‘gamen’ wordt. Welk kind wordt daar niet enthousiast van!

De cursus wordt op school gegeven op dinsdagmiddag van 14.30 tot 15.20 uur en kost normaal € 179,-. Leerlingen van de Nicolaas Beets krijgen korting en betalen € 169,- (gebruik de kortingscode TYP19 op het inschrijfformulier). Ga voor meer informatie en inschrijven naar www.tijdvoortypen.nl